Monday, 17 October 2011

KeSuCiAn cInTa aBaDI...^_^

assalamualaikum pembuka bicara ,
membuka semua rahsia cinta ;
marilah puteri  , marilah putera ,
menjenguk kepala di teratak hamba...



amboi2...ni apa kes jenayah lak ni ?
siap nk berpantun2 pulak...
buang tebiat kew apa ?
hish3...xkan lepas kene sindir dengan adik tersayang sampai jadik macam ni kot...
hehek...
terasa hati dengan adikku rezman...
sampai hati dier sindir2 aq ek?
grrr...


tadi aq bukak facebook...
then , aq ternampak ada orang post satu article ni...
best sangat...
aq suka..^_^
jadik kat sini aq nak kongsikan dengan korunk laa...
jom bace ramai2...

BENARKAH KAU MENCINTAIKU KERANA ALLAH?




wahai Adam...
♥ Jika kau mencintaiku kerana Allah jangan dekati aku
Jika kau mencintaiku kerana Allah jangan menggodaku
Jika kau mencintaiku kerana Allah jangan merayuku
Jika kau mencintaiku kerana Allah jaga izzahmu denganku
Jika kau mencintaiku kerana Allah jangan menyentuhku
Jika Mencintaiku kerana Allah jagalah hatimu dan hatiku agar tetap Mencintai-Nya.

♥ Jika kau mencintaiku kerana Allah jangan menjadikan aku kekasihmu
Jika kau mencintaiku kerana Allah pilihlah jalan yang Allah redhai untuk mendapatkan hatiku
Jika kau mencintaiku kerana Allah, menjauhlah jika kau tahu aku belum siap menerima pinanganmu.
Jika kau mencintaiku kerana Allah, bersabarlah mengungkapkannya di saat yang tepat.

♥ Jika kau mencintaiku kerana Allah, tak perlu risau andai kita tak dapat bersatu, kerana kita tidak pernah tahu apakah aku sudah baik untukmu dan kau baik untukku menurut Allah.

♥ Jika kau mencintaiku kerana Allah, Yakinlah!
Jika aku memang di takdirkan Allah menjadi bidadarimu, kita pasti akan bersatu.
Jangan menodai kesucian cinta hanya karena nafsu semata.


 wahai Hawa...
♥ Jika aku seorang lelaki yang mengatakan cinta padamu kerana Allah namun tanpa malu mendekatimu, apa kau tidak merasa takut terjerat padaku?

♥ Jika aku seorang lelaki yang mengatakan cinta padamu kerana Allah namun tanpa malu dengan gatal menggodamu, apa kau tidak merasa risau pada kegatalanku?

♥ Jika aku seorang lelaki yang mengatakan cinta padamu kerana Allah namun tanpa segan merayumu, apakah kau terbuai oleh pujuk rayuku?

♥ Jika aku seorang lelaki yang mengatakan cinta padamu kerana Allah namun tidak boleh menjaga izzah ketika berdekatan denganmu, apakah tidak boleh menolakku dengan perisai malumu?

♥ Jika aku seorang lelaki yang mengatakan cinta padamu kerana Allah namun tanpa berasa berdosa berani menyentuhmu, apakah kau tidak takut Allah murka padamu, masihkah kau percaya pada ucapanku?
Tak curigakah kau padaku? Tak inginkah kau menjauhiku? Atau kerana kau telah terjebak ke dalam jurang cinta nafsu sehingga kau tak mampu menolakku walaupun kau tahu semua ucapanku:
"Mencintaimu Kerana Allah"
adalah palsu.

Ketahuilah Hawa..
♥ Jika aku seorang lelaki sejati yang mencintaimu kerana Allah, aku tidak akan berani menyentuhmu, bahkan hatimu sekalipun.
Kerana aku malu pada Allah jika bayanganku mengacaukan kekhusyukan ibadahmu.

♥ Jika aku seorang lelaki sejati yang mencintaimu kerana Allah, aku tidak akan pernah berani merayumu, menggodamu, bahkan dengan bebas tanpa batas berinteraksi denganmu
Kerana kau belumlah halal bagiku.
Aku malu jika harus membuatmu lebih banyak mengingatku dari pada mengingat-Nya.
Aku malu jika harus menjadi seseorang yang membuat-Nya cemburu padamu kerana kau rela melanggar larangan-larangan-Nya kerana cintamu padaku.

♥ Jika aku seorang lelaki sejati yang mencintaimu kerana Allah, aku tidak akan risau tidak dapat memilikimu kerana tidak mengungkapkan cintaku padamu sekarang walau saat ini aku begitu mengagumimu dan menginginkanmu menjadi bidadariku.
Kerana aku yakin jika engkau memang ditakdirkan untukku, engkau pasti akan menjadi milikku walau aku tidak mengikatmu.
Bukankah jika Allah tidak mentakdirkan kita bersama di ikatpun pasti akan terlepas juga akhirnya?
Jadi untuk apa aku risau?

Hawa.. Sadarlah.!
♥ Jika aku seorang lelaki yang benar-benar mencintaimu kerana Allah,aku hanya akan berani merayumu, menggodamu, dan menyentuhmu setelah engkau halal bagiku.

sumber:Maz Afieq



da bace?
sweet kan?
tu laa kenyataan nye...
tgok kartun ni...
xkisah pom nak bersebtuhan sebab da dew ikatan yang sah...
nak peluk pom orang da x peduli sebab hubungan dowg halal...
sama2 laa kita renung2 kan dan selamat beramal...
hikhik...
aq pom bukan laa baik sangat...
ni ingtan bersama...

peace yo!

~ thankz coz sudi bace warna warni hidup AZ ~

2 budax comey nak warnai hidup az:

justcallmeanis said...

aah dah baca dah yg ni. sweet :D

azyhah said...

*justcallmeanis...
emg sweet...saya ckew

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
COPYRIGHT@ hak milik kekal ~warna warni hidup AZ~